Mitt liv

Jag var liten och 100% hästtokig! Jag var fyra år och hade världensdröm häst i stallet hemma på gården. Han var min ''LILLA'' nallebjörn. Sam hette han , typ runt 1.72 i mankhöjd. Mörkbrun och dansktvarmblod. Världens bästa häst ever! Jag gosa och klängde. Jag mata och klappa. Jag älskade han sjukt mycke mer än våran andra häst.
Men tiden gick så sjukt fort , Sam fick hjärtfel och vi blev tvungna att avliva han.. :(
Men jag minns , jag & mamma & pappa gick ner till hagen när mamma sa att jag hade fått en egen häst. Hon hette Starlet och va en c-ponny tror jag, skäck.
Nu var jag ännu lyckligare , två fina hästar. Men men , Sam försvann snabbt , Nåt år senare fick Starlet fång och vi blev tvungna att avliva hon med.
Vi flytta in till färgelanda och hyrde stallplats i stigen. Jag fick en ny häst som vi bara låna. Han hette Lukas. Han var oftast snäll att rida , ni vet så där lite lagom trög ;) Men han kunde allt han med.
Jag minns så tydligt , det var den dagen jag fyllde 8år. Jag åkte med mamma till stallet , jag märkte att Lukas va lite hängig.. och visst , de var bara att ringa till ägarna och berätta hur de var .. Av någon anledning fick vi inte ta han till veterinären för dom. De visade sig senare att han aldrig varit försäkrad. Iaf , på min födelsedag kom dom och hämtade hästen. Åh gud som jag grä senare på kvällen när jag var ensam. För tredje gången var min dröm krossad och min favo borta ..
Jag har inte träffat han sedan dess , om han inte dog då så dog han i en stallbrand nåt år senare .. Den tanken är så himla hemsk...
De gick ett tag , våran andra häst Ramona hade fått astma och va gammal. De slutade sjukt ovanligt ! Vi fick avliva hon.. Efter de sa mamma att de va slut med hästarna. Men de gick väl runt ett halvår innan vi åkte och kolla på ett fux färgat halvblodssto som hette Gamina. Vi köpte hon och de gick väl två år innan även hon fick astma. Men vi hade kvar hon. Det var vår och jag red på ridskola , hade gjort de sedan jag var 6år typ.
Drömmen om en egen häst kom tillbaka. Mamma och jag kollade annonser varje kväll men hitta inget som verka bra. Men vi fortsatte leta , efter ett tag hitta vi en c-ponny , Sensation hette den. Dagen efter åkte vi och provred.. Jag blev kär! Sjukt söt ponny , iaf , jag hoppa upp och börja skritta. De gick super så jag började trava, de gick oxå bra. NU skulle jag galoppera , de börja bra men efter en stund gick de snabbare och snabbare! Hästen gick inte att stanna. Så de blev inget med hon. Klart att jag va ledsen , men jag inser nu att de kanske va bra att de blev som de blev. Istället för att köpa en ny häst till mig så köpte mamma en , Power ♥ De gick några veckor och vi blev tvugna att avliva Gamina..
VI hade en häst hemma som hette Felix , jag skötte om han då och då , skritta ut på han några gånger efter som han trots allt va typ 31?! De gick ett år ungefär innan vi åkte och provred Leona , en vecka senare köpte vi hon. ÄNTLIGEN! De gick ännu ett år ungefär innan Felix ägare bestämde sig för att avliva han , han var ju så gammal men ändå frisk. Jag tycker helt klart att de va rätt beslut att avliva han medans han ändå var frisk.
Detta är väl mitt liv inom 'hästvärlden' , och jag älskar de !!
image description
Tryck på bilden för att komma till det hela inlägget (ni får bläddra ner en bit) på min gamla blogg ... Med bilder och allt
//CarolineHellgren