Så här gick de ..

Uteritten jaa.. Den gick väl ganska bra. Precis som jag gissade igår så var hon satans pigg! Men jag klagar inte , det är ju lixom alltid kul när hästarna är pigga och framåt. Sen är det dessutom bra med en utmaning!
Självklart var de trubbel innan jag börjat rida -.- Typ såhär: Jag tog in hon från hagen , börja borsta och allt sånt. Sen kom jag till hovarna , jävlar då märkte jag att mamma in skruvat i broddarna efter hoppträningen..
Hoopp , då var de bara att sätta sig och försökte pilla ur alla pluppar som sitter i broddhålen.
Första hoven , gick bra , fick i alla 4 broddar ganska lätt. Andra hoven , börjar pilla ur en plupp , rensar lite och ska börja skruva i en brodd. Drar och drar, upptäcker att broddhållet är feljängat (stavning) -.-
Suck , bara att börja skruva ur allt och sätta i nya pluppar. Gissa om  jag var något sur ? ;)
Tänkte att en liten skrittur ute på asfalten skulle ju inte va så farligt.. Vi red en bit och då var de lixom (enligt Leona) tillräckligt. Upp högt i luften ... OM och OM och OM igen. Ajj ajj , bara liite läskigt när man vet hur halkigt det är vid vägkanten som hon närmade sig hela tiden ^^ Aja de gick ju bra ;)
vill ha sommar , NU !!
Puss // CarroH♥