Jag vill ha en ponny mest av ALLT !

Det enda jag vill ha just nu är en ponny. Jag har ridit på ridskola i 8.5 år men jag känner att jag inte kommer någon stans. Jag vill ut och tävla, träna för privat tränare på den nivån jag vill träna på. På ridskolan måste man ju lixom vänta på alla andra som kanske ligger på lägre nivå och för att kunna komma vidare i gruppen måste alla ligga på samma nivå ungefär.. Nae det funkar inte.. Jag vill upp flera nivåer, jag vill träna på LB , LA nivå. MINST. på ridskolan tränar man ju lixom på 60, 70 cm hinder.. Har gjort det i några år och vill gå vidare. Som synd är har vi inte plats för en häst :/
Jag ska försöka fjäska med mamma och pappa så man kanske kan få ha den hos farmor som bor 5 km bort, jag kan ju cykla på sommaren, hösten och våren. men på vintern får mamma och pappa köra. Asså det känns som om det blir värsta krångligt att inte ha den hemma.. Är det någon därute som inte har hästen hemma och har lust att berätta hur det går till för dig och hästen , hur ser eran vardag ut ?? Tar det mycket tid, Hur ser upplägget ut?? Matar du den varje dag eller hjälper dom som du har hästen hos till , osv.. ni fattar?? ;)
Skulle vara tacksam för ett kortfattat svar :)
Mamma och pappa vet hur gärna jag vill ha en ponny, dom försöker lösa det på bästa sätt.. Om jag ska ha en ponny ska det vara enkelt för hela familjen, jag vill inte krångla till det för mycket. Jag ska kunna sköta djuret utan allt för mycket hjälp!
Haha , bjuder på bilderna ;)
kram // Emelie.J