Min roligaste tävling : KM:et för 1.5 år sedan :)

För ca 1.5 år sedan bestämde jag mig för att ta en stor utmaning, Jag tyckte iallafall den var stor. Jag bestämde mig för att vara med och tävla på min ridskola i en tävling som heter KM - KlubbMästerskap. Jag tävlade på en svart liten ponny som heter silas, han står på ridskolan än idag. När jag kom till klubben på tävlingsdagen så gick jag med min ridlärare och några andra barn ut och hjälpte dom att bygga fram banan. När banan var färdigbyggd så kolla jag runt hur hindrena stog, jag tyckte att banan såg as lätt ut men jag gick den ändå, det är ganska smart att gå en bana man ska hoppa så man inte får hjärnsläpp när man rider, man kan ju få det ändå men jaja xD 
När det var dax för framhoppning så kollade jag på min kompis som nu är min bloggvän, hon jag driver Teamhp men, carro. Jag kollade när hon hoppade fram och det såg bra ut. När hon var klar hoppade jag några språng och kände på han lite. Det kändes bra.
När jag gick ut för att kolla på när det var carros tur att starta så gick det inte jätte bra, silas stannade på första hindret men han gick felfritt resten av banan.. Jag tänkte ojj, hoppas han inte gör så för mig.. Vad synd för carro... Osv.. 
Japp nu var det min tur att rida in på banan. Jag skrittade in med pirr i magen. Jag hörde att Min ridlärare sa : Emelie, Varsågod att rid. Jag fattade galopp och hoppade första hindret, och sen flöt det bara på, jag gled igenom hela banan felfritt och en 1:a placering bland ponny blev det !
Fatta vad glad jag var och är än idag.. Detta har varit en av mina roligaste tävlingar i hela mitt liv.
Fy vilken härlig dag det var , vill så gärna göra om det och det ska jag ;)
några bilder från 1.5 år tillbaka :
Jag och silas över 5:te hindret :)
Jag och silas på prisutdelningen, Jag vann bland ponny och Alexandra vann bland Storhäst!
// Emelie ;)