Min roll I stallet!

Min roll I stallet = “Ryttaren som kämpar utan egen ponny”. Jag är stolt över att vara den rollen fast ändå inte. Det hade ju varit sjukt kul att få ha en egen ponny som man kan borsta, träna, tävla , göra ironing, mata och ha roligt med, men samtidigt kanske det hade blivit stressing att ha egen häst om man tänker på hur mycket läxor vi har just nu.
Om jag hade fått erbjudandet att få en egen ponny hade jag självklart tackat ja, vem hade sagt nej lixom ?? :O Jag vill ha en Vit D-ponny som jag utbildar I hoppning själv, Målet med ponnyn hade varit SM om några år!
Just nu vill jag tävla, jag är så sjukt sugen på att tävla så jag tror att jag blir tokig! Jag ska snart tävla men det är bara en klubbhoppning, det är inte så mycket till tävling.. Jag vill ut på lokal och regional nivå! Målet för iår skulle vara En Felfri LB om jag hade fått ponny.
Jag älskar att städa I stallet. Jag vet inte varför men det är nog resultatet sen som gör det roligt. Jag hatar när det är smutsigt och rörigt I stall. Jag skulle nog vara på den rena och ordningssamma sidan tror jag, på rummet är jag inte så noga men I stallet tycker jag det är väldigt viktigt att ha ordning och städat.
Jag är en perfektionist, det vet jag, allt måste sitta, vara och se ut perfekt annars kan jag typ få ryck. Utrustningen måste matcha, annars får jag också ryck xD.. Bara så ni vet, hehe!!
Min roll I stallet = “Ryttaren som kämpar utan egen ponny”. Jag är stolt över att vara den rollen fast ändå inte. Det hade ju varit sjukt kul att få ha en egen ponny som man kan borsta, träna, tävla , göra ironing, mata och ha roligt med, men samtidigt kanske det hade blivit stressing att ha egen häst om man tänker på hur mycket läxor vi har just nu.
Om jag hade fått erbjudandet att få en egen ponny hade jag självklart tackat ja, vem hade sagt nej lixom ?? :O Jag vill ha en Vit D-ponny som jag utbildar I hoppning själv, Målet med ponnyn hade varit SM om några år!
Just nu vill jag tävla, jag är så sjukt sugen på att tävla så jag tror att jag blir tokig! Jag ska snart tävla men det är bara en klubbhoppning, det är inte så mycket till tävling.. Jag vill ut på lokal och regional nivå! Målet för iår skulle vara En Felfri LB om jag hade fått ponny.
Jag älskar att städa I stallet. Jag vet inte varför men det är nog resultatet sen som gör det roligt. Jag hatar när det är smutsigt och rörigt I stall. Jag skulle nog vara på den rena och ordningssamma sidan tror jag, på rummet är jag inte så noga men I stallet tycker jag det är väldigt viktigt att ha ordning och städat.
Jag är en perfektionist, det vet jag, allt måste sitta, vara och se ut perfekt annars kan jag typ få ryck. Utrustningen måste matcha, annars får jag också ryck xD.. Bara så ni vet, hehe!!
jag vet att jag aldrig kommer få en ponny, men man kan ju alltid drömma :(
'
Idag ska jag till stallet för tredje gången denna vecka fast jag ska till Färgelanda RK och inte till moa ;) Det ska bli roligt att rida för en tredje gång denna veckan, man kan säga att jag redan är uppvärmd och klar inför dagens pass då jag red igår och I förrgår xD
Jag ska uppdatera ikväll tror jag om jag inte slänger mig pladask I sängen när jag kommer hem ! Får se,, Nu måste jag dra, ska äta mat med families.. Ska äta mammas hemgjorda kebab. Så SJUKT gott!
// Emelie.J