Min tid ...

Min tid , genom hela livet med hästarna har varit underbar. Jag hoppas att den fortsätter va de med!
De börja när jag var ugefär nån månad gammal ... När mamma hade med mig på hästryggen första gången. Hästen hette Sam och var ett danskt varmblod på typ 1.75.. En super dressyrhäst! Tyvär så fick Sam hjärtfel och vi fick avliva han när jag va runt 4 år gammal. Min lilla nallebjörn , f*ck vad jag saknar dig! :* ♥
Under tiden hade vi en anna häst som hette Ramona , som mamma fick när hon var 14 år.. En av dom snällaste hästarna.. EVER ! Ramona levde vidare och jag fick dessutom min alldeles egna första häst Starlet , en brun skäck.. Jätte söt ... Hon hade fång så jag hade hon bara i 2 år innan vi blev tvugna att avliva hon med.
Ganska snart fick jag min andra häst , en envis b-ponny som hette Lukas , också en brun skäck :)
Men på min åttonde födelsedag så märktet jag och mamma att de var något med Lukas som inte stämde... Vi lånade han  bara så det första vi fick göra var ju att ringa till hans riktiga ägare och berätta allt... Dem vägrade låta oss att åka till veterinären , senare kom det fram att Lukas ej varit försäkrad... Två timmar senare kom Lukas ägare och hämtade han.. Sista gången jag såg min älskade lilla ponny.. F*ck vad jag grät den kvällen , har aldrig gråtit så mycket förut.
Tiden gick och jag fick ingen ny ponny. Men så kom det en dag när vi äntligen hitta en häst som verka bra!
En c-ponny på 135cm. Tävlad på högre nivå i hoppning , dagen efter åkte vi och provred. De gick bara skit och jag minns inte så mycket mer än besvikelsen när jag fick åka hem med tanken om att 'Sensation' aldrig skulle bli min.
Tiden gick ännu mer och kom till den vinterdag i slutet av Januari när mamma hitta ännu en anons. Det var Leona ♥
Vi åkte och provred hon dagen efter , allt gick bra och jag blev världens lyckligaste chey 6 dagar senare! Nämligen ägare till Sveriges finaste c-ponny !!
Och nu , för ungefär 2 månader sedan så sa mamma att det skulle flytta hit en ny häst , Sune ♥ Det gick som det gick och nu är jag även storhäst ryttare !!
Min tid med hästarna har varit fylld av smärta.
Av ilska och svek.
Av kärlek och lycka.
Av vänskap och skratt.
De har varit svårt.
Men en sak kan jag säga , så kul som jag har , de är nog svårt att skaffa !
/Carro.H