Hej Hopp

Hopptränade Leona igår på Färgelanda Ridklubb! Sjukt nöjd med resultatet.
Asså jag har nästan inte ridit någonting hemma, har lixom inte kännt att jag varken orkat eller velat .. Men när det går såå bra så blir man såklart taggad att börja! För att lixom kunna hopp mer och komma högre! Så nu har jag bestämt mig för att rida och träna VARJE dag jag kam och har tid! Nu blir det bara några gånger i veckan men framåt sommaren kan de bli typ 6 gånger i veckan!
En grej måste ni veta : Jag är en tjej som tar för sog och vet vad jag vill! Jag siktar alltid uppåt och är en tävlingsmänniska. Jag hatar att förlora och kan göra nästan vad som helst för att bevisa att jag kan.
Så ett tips för att lyckas riktigt bra : Rid inte bara på ridbanan. Rid dressyr mycket! Även om du är hoppryttare , låt hästen få längta efter att hoppa! Rid ut , busa i snön , tolka , hoppa i skogen. Bara mys med hästen!
OMm du är ponnyryttare, ta vara på ponnytiden! Den är ju ändå alldelles för kort! Herregud, jag är redan 14! VAr har all tid tagit vägen ?!?! 4 år kvar, en hel del tycker säker att de låter ju riktigt långt .. Men tro mig , de är det inte!
Börja att satsa tidigt , för de går fort sedan.
Jag saknar tiden när man va liten , bara lekte och skratta hela tiden. Något jag vill ha tillbaka , brydde mig inte om resultat eller om man hade de senaste tränset. NEJ , jag brydde mig inte alls! Jag lekte och var nöjd med det. Det kan jag inte göra längre, eller aa jag vill inte. För nu ska jag satsa , jag ska bli bäst.
En dag ska jag klättra i klasserna , om inte som ponnyryttare blir det som storhästryttare!!! Ni ska få se ;)
Bjuder på domma : ;)
//Carro :)