Min start var väll inte jätte lyckad...

Det hela började för 8 år sedan.
HÄSTAR...det var det ända som fanns i mitt huvud, Hästar HÄstar och ännu mera HÄSTAR !!... Vad annars lixom??
jag tjatade dag in och dag ut på mamma att jag vill börja rida. Hon sa då såhära : Ja, du ska få rida snart.
Jag: När är snart?
Mamma: På Lördag!
Jag : JAA!!
På lördagsmorgonen för ca 8 år sedan fick jag rida på ridskolan. Hästen jag fick rida heter Silas finns kvar i stallet än idag! Nåväl... Jag borstade , sadlade och tränsade hästen med hjälp av mamma. Jag ledde ut hästen i ridhuset. Jag höll i hästen medans mamma hämtade en pall så jag kunde hoppa upp själv. När jag väl var uppe var jag lite små feg, det var nämligen höögt från marken i mina ögon, jag var ju bara 5 och ett halft år.. Mamma ledde hästen i ett grimskaft när jag höll i tyglarna.. Vi skrittade och travade lite..Sen var lektionen slut. Det var tråkigt att den var slut, jag ville ju rida mera det var ju så roligt!
Jag red och red varje lördag i flera veckor. Nu kunde jag trava och galoppera och vi skulle börja hoppa lite smått. Gud vad roligt tänkte jag ! Sen när vi skulle hoppa så skulle man stå i kö och vänta på din tur att hoppa. Under tiden i kön så frågade jag min ridlärare något, och då går hon emot mig och pratar. Hästen blir livrädd för hennes röst och gör ett höögt skutt som gör att jag flyger av in i sarjen.. Det var läskigt , jag vågade inte sätta mig på hästen efter det och jag red inte lördagen som var efter det heller. Men när jag satte mig och tänkte efter så sa jag för mig själv. Jag ska slute att rida... !
Jag sa det jag ångrade.. jag tänkte efter om hur ett liv utan hästar hade varit och det hade varit surt! Ett liv utan hästar , nää det går inte!
Jag fortsatte att rida och det gick bra. Jag ramlade av många gånger men har aldrig varit feg efter det..
Här är lite bilder på min utveckling i ridningen ! Först är det lite bilder på mig när jag hoppar med silas för 3:e gången.
Haha , sött !
Dett är bilder för ca 1 och ett halft år sedan då jag var sjukt stolt och lycklig. att med samma ponny kunna gå från noll till hundra, fattar det inte <3 Min första vinst!  :
Och sen är det ju lite bilder från nuu oxå :
Det var lite bilder från sommaren/ hösten 2011 det var inte så länge sedan . Har inga bilder från nu i Januari, februari,, Kommer nog kanske fräsha bilder snart, måste hitta fotograf först ;)
// E