Tja, jag heter Emelie Jansson!

Hej det är jag som är Emelie Jansson. Jag är 13 man kan säga att jag är 14 för att jag fyller år om 29 dagar, Alltså den 28 Feb. Btw.. På fritiden så håller jag på med hästar, fotar och är med kompisar. Jag har ridit och grejat med hästar i ca 8 år ! Jag har ingen egen ponny. Det är lite synd men det kanske kan gå att fjäska till sig en av pappsen och mammsen ;) haha nejdå , eller kanske, man vet aldrig hur framtiden ser ut. Jaja, jag fotar Djur och natur med min systemkamera Nikon D40. Jag har haft den sedan 9 månader tillbaka. Det är inte världens bästa men funkar bra nu för tillfället.
Jag har en mamma, en pappa, en storasyster och en lillebror. Mina föreldrar bor ihop, hela min familj bor i ett stort hus ute på landet som vi håller på att renovera. Det ska bli roligt att inreda eftersom jag älskar att designa och hålla på. Måla och teckna tycker jag också är roligt!
Jag går på ridskola på onsdagar, lektionerna är väldigt roliga men jag känner att jag måste komma vidare. Det skulle vara bra med en egen ponny som man skulle få kunna tävla och komma upp i klasserna med. Mitt mål är ju att komma med i ponnyeliten innan jag fyllt 18 men det går ju inte om man inte har en egen ponny :/ På måndagar rider jag på ett litet ställe som heter södra timmervik. Jag har ridit där i ca 1 år nu och det är jätteroligt. Man kan säga att det är min klasskamrats gård. Dom har jättemånga hästar. Moa som jag är med när jag är där är bara 9 år och tävlar redan på regional nivå med sina två ponnysar Rasken och jojo. När jag är hos Moa som jag säger rider jag numera en storhäst som heter Wilda. Innan jag red henne red jag en ponny som hette Black Shadow men kallas skuggan.
Det var lite om mig jag hoppas ni har fått en bra inblick på hur mitt liv ser ut och vad jag vill kämpa mot ! Hoppas att du stannar hos TeamHP! Jag Emelie och caroline som driver denna bloggen vill komma långt . Vårat mål är att komma på topp 20 på mest aktiva. Hoppas att ni hjälper oss att komma dit gullungar ! <3
EN SAK NI MÅSTE VETA ÄR : VI ÄR HOPPRYTTARE ;)
// Emelie Jansson :)